Londyn- intensywny kurs języka angielskiego

Pierwszy zespół wyjazdowy naszej szkoły reprezentowały: Gabriela Gorol, Renata Flakus i Halina Pentak. Podczas ferii zimowych od dnia 15 - 26 lutego grupa doskonaliła swoje umiejętności w międzynarodowej szkole językowej Language Studies International w Londynie – trzecim największym mieście Europy po Moskwie i Stambule, położonym nad rzeką Tamizą. Zajęcia odbywały się codziennie w godzinach od 9.00 – 16.00. Prowdzono je w zespołach wielonarodowościowych, wyłącznie w języku angielskim, co sprzyjało nie tylko podwyższeniu poziomu znajomości języka, a także wymianie doświadczeń.  

 Londyn jest stolicą kulturalną Wielkiej Brytanii i szczerze ma się czym pochwalić. Mieści się tu aż 240 muzeów. W Londynie jest też najbardziej rozbudowana na świecie sieć metra. Liczy sobie ona aż 400 kilometrów i ma 270 stacji. Miasto to oferuje wiele ciekawych miejsc i atrakcji turystycznych, wartych obejrzenia. Chcąc z nich skorzystać po intensywnej nauce przychodził czas na zwiedzanie.  Spacerem przez Londyn ciężko sobie odmówić zobaczenia na żywo takich legend jak Big Ben, podziwiać miasto kołem widokowym London Eye, zwanym też Kołem Milenijnym, czy też zrobienia zdjęcia pod Pałacem Buckingham. Nie można także przegapić: British Museum (Muzeum Narodowe),  Madame Tussauds (Muzeum Figur Woskowych), Natural History Museum (Muzeum Historii Naturalnej), National Gallery (Galeria Narodowa), Rogal Opera House (Opera Królewska), St. Paul’s Catherdral (Katedra św. Pawła), Tower Bridge (podwójny most zwodzony),Tower of London – więzienie, Harrods – luksusowy dom towarowy oraz Camden Town – czyli mega alternatywna dzielnica Londynu. Ponadto warto udać się  poza stolicę kraju, aby zobaczyć inne zabytki takie jak Stonehenge - kamienne kręgi,  jedną  z najsłynniejszych europejskich budowli megalitycznych oraz miasto Bath. Nie można pominąć miast uniwersyteckich np. Cambridge. Plan został zrealizowany z powodzeniem, choć gonitwy trochę było. 

Zdobyta wiedza i umiejętności zostaną w pełni wykorzystane w celu uatrakcyjnienia  pracy  z  uczniami.

                                                                           

                                            Gabriela Gorol, Renata Flakus, Halina Pentak                       

NA GÓRĘ