Wycieczka kl. VI b i harcerzy do Krakowa.

Wycieczka naszych marzeń!

Kraków - maj 2009 !

Dnia 20 maja 2009roku klasa VI b oraz harcerze uczestniczyli w wycieczce do Krakowa.

Do wycieczki przygotowywaliśmy się przez cały rok szkolny, zdobywaliśmy wiadomoiści o historii Krakowa i jego zabytkach.

Po przywitaniu z panią przewodnik , ruszyliśmy na Wawel.Najbardziej spodobały nam się Komnaty Królewskie , ponieważ zaciekawilo nas jak królowie żyli w dawnych czasach.Byliśmy zauroczeni pięknymi, olejnymi obrazami, portretami królów.        Szczególnie naszą uwagę zwrociły arrasy i gobeliny ,tkane ozdobną nicią, przetykane złotem. Arrasy i gobeliny przedstawialy sceny z Biblii , np. potop, arkę Noego.

Kolejnym wspanialym widokiem były pięknie zdobione i malowane sufity. Pani przewodnik opowiedziala nam wiele legend, związanych z historią komnat. W pewnej chwili uslyszeliśmy dawną, renesansową muzykę.

W Katedrze zobaczyliśmy Dzwon Zygmunta i sarkofagi królów Polski oraz zasłużonych Polaków.

Następnie poszliśmy na Rynek Głowny, gdzie zwiedziliśmy Kościół Mariacki z XIII w. Piękny Ołtarz Wita Stwosza aż zapierał dech w piersiach. Podziwialiśmy na ścianach rzeźbione figury oraz witraże, które zaprojektował Stanislaw Wyspiański.

Wysłuchaliśmy również hejnału mariackiego, który rozbrzmiewa co godzinę.

Udaliśmy się też pod Okno Papieskie, gdzie zapaliliśmy symboliczny znicz i uczciliśmy pamięć Papieża Jana Pawła II.

Na Rynku Glównym spędziliśmy miło czas wolny. Na każdym kroku można bylo spotkać mimów, które rozbawily nas do łez.

Przeszliśmy barokową Bramą Floriańską z XIII w, aby zobaczyć Barbakan. Został wzniesiony w XV wieku w stylu gotyckim.

Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni udaliśmy się do autokaru.

Tę wspaniałą wycieczkę zorganizowała i przygotowała nasza wychowawczyni pani mgr Wiesława Chojnacka. Dzięki niej zobaczyliśmy wiele imponujących miejsc. Wróciliśmy do domu pełni wrażeń i entuzjazmu.

Dziękujemy również opiekunom - paniom mgr  Wiesławie Chojnackiej , mgr Agnieszce Tyce oraz mgr Krystynie Walczak.

Spacer po uroczych uliczkach Krakowa na długo pozostanie w naszej pamięci .