Szkoła Podstawowa |im. Józefa Lompy |w Woźnikach

ul. Powstańców Śląskich 7

tel. 343573470 e-mail: szkolawozniki@wp.pl

Chess- projekt realizowany w roku szkolnym 2016/2017

O PROJEKCIE

 Podczas międzynarodowego projektu uczniowie zdobędą wiedzę o historii gry w szachy. Nauczą się podstawowego słownictwa szachowego w języku angielskim. Będą rozwijać swoje umiejętności gry, a jednocześnie dzięki projektowi nabędą szacunku dla innych, umiejętności współpracy w grupie i rywalizacji, zdolność przewidywania konsekwencji swoich działań. Nabędą nowe międzynarodowe kontakty. 

 

CELE:

 
Uczniowie dowiedzą się:

1. Podstawowych informacji na temat gry w szachy oraz historii gry. 
2. Będą dzielić się tymi wiadomościami za pomocą cyfrowych paneli 
    z uczniami z innych zagranicznych szkół,
3. Będą mówić o szachach w języku angielskim,
4. Będą znać zasady, taktykę i strategię gry,
5. Jak grać w szachy w turnieju online.

Spodziewane rezultaty:

Blog, na którym będziemy dzielić się materiałami z projektu,
życiem i osiągnięciami wszystkich klubów szachowych uczestniczących w projekcie.
Podtrzymywanie nawiązanych międzynarodowych kontaktów.

Uczniowie uczstniczą w rozgrywkach międzynarodowych na stronie:
http://www.camaiore3.gov.it/chess/


 

 Przebieg projektu :

1. Nawiązanie międzynarodowych kontaktów poprzez stronę eTwinning z nauczycielem z Włoch.

2. Utworzenie szczegółowego przebiegu projektu szachowego, konsultacje na stronie eTwinning, wideokonferencje.

3. Zachęcenie do projektu innych szkół.

4. Założenie grupy szachowej (lista w załączeniu)

5. Nauka gry w szachy, historii szachów, zwrotów i ruchów szachowych w języku angielskim 

6. Przeprowadzenie międzynarodowej wideokonferencji z wszystkimi uczestnikami projektu, zapoznanie się uczestników projektu poprzez krótkie      rozmowy w języku angielskim.

7. Doskonalenie umiejętności gry w szachy między uczestnikami projektu na międzynarodowej platformie http://www.camaiore3.gov.it/chess/  podczas zajęć oraz dodatkowo w domach o umówionej godzinie z dziećmi z innych zagranicznych szkół.
 
8. Przeprowadzenie turnieju wewnętrznego, podczas którego została wyłoniona grupa ucznów uczestnicząca w projekcie.
 
9. Wszyscy uczniowie biorą udział w turnieju online, następnie została wyłoniona grupa sześciu uczniów do turnieju międzynarodowego(lista w załączeniu)
 
10. Przeprowadzenie turnieju międzynarodowego, zaczynającego się wideokonferencją, następnie gra online i wyłonienie zwycięzców (lista w załączeniu)
 
Efekty naszej pracy można zobaczyć na stronie : https://twinspace.etwinning.net/30467
 
 
Projekt realizowany przez 
Krzysztofa Fabiańczyka i Krzysztofa Wiktora.
 
 

On wednesday first of February there was the Final Tournament for our eTwinning  project, Khnigt's move. Four Schools took part in the project: 

  • Szkoła Podstawowa im. Józefa Lompy w Woźnikach,  Woźniki, Poland. Teacher  Krzysztof Fabiańczyk.
  • Gemeindeschulen, Schaan, Liechtenstein. Teacher Andreas Wald.
  •  Istituto Comprensivo statale " Donna Lelia Caetani", Sermoneta, Italy. Teacher Cecilia Santoiemma.
  • Istituto Comprensivo Camaiore 3, Camaiore, Italy. Teacher Marco Tiberi.

The tournament was kept online,  with Swiss rules (no eliminations),  three rounds. The final results were as follow:

  1. Leu Laurina -  Schaan
  2. Mosny Kamil - Woźniki and Lingg Joachim - Schaan (with equal merit)
  3. Giorgetta leo - Schaan
  4. Jaszczynski Mateusz - Woźniki
  5. Suhner Raphael - Schaan
  6. Simone - Sermoneta
  7. Gritsch Felix -  Schaan
  8. Leu Gabriel - Schaan
  9. Lapo Antognoli - Camaiore
  10. Lorenzo Gorelli - Camiore
  11. Komar da Casta Igor - Woźniki
  12. Maruszczyk Katarzyna - Woźniki
  13. Valerio - Sermoneta
  14. Luca - Sermoneta
  15. Beatrice - Sermoneta
  16. Vincenzo Palma - Camaiore
  17. Pietro Lencioni - Camaiore
  18. Benedetta Barsottelli  - Camaiore
  19. Aurora - Sermoneta
  20. Leonardo - Sermoneta
  21. Kosinka Natalia - Woźniki
  22. Kolano Julia - Woźniki
  23. Samuele Benassi- Camaiore

 

It was a great experience and i hope that the four schools will stay in contact in the future.

 

 
 

Autor: Krzysztof Fabiańczyk