Wycieczka do Torunia klas 4b, 5a i 5b-rok szkolny 2021/2022

W dniach 9-10 maja klasy 5 a, b wraz z klasą 4 b uczestniczyły z biurem podróży Bella Travel w dwudniowej wycieczce do Torunia. Przywitała nas pani przewodnik w stroju średniowiecznej mieszczki i oprowadziła po Starym Mieście, przedstawiając poszczególne zabytki. Widzieliśmy średniowieczne miejskie mury, Krzywą Wieżę, dom Mikołaja Kopernika, Rynek Staromiejski z Ratuszem i pięknymi kamienicami. Potem czekała nas niespodzianka - niezapowiedziany wcześniej rejs statkiem po Wiśle! Następnie udaliśmy się do Planetarium, gdzie zobaczyliśmy, jak zmienia się układ nieba i wygląd gwiazdozbiorów w ciągu roku.

Drugi dzień pobytu w Toruniu rozpoczęliśmy od wizyty w Centrum Nowoczesności MŁYN WIEDZY - zwiedzaliśmy wystawę „Ścieżka dorastania”. To wystawa o tym jak dorastamy, jakie emocje i uczucia towarzyszą nam w tym procesie, w jaki sposób dokonujemy wyborów, które wpływają na nasze dorosłe życie i jak rodzą się nasze zainteresowania. Kolejnym punktem wycieczki były Toruńskie Fortyfikacje, zwiedzanie z pochodniami i emocjonujące podchody. Pobyt w Toruniu zakończyliśmy warsztatami pieczenia pierników, które zabraliśmy ze sobą do domów.

Wycieczka okazała się być fantastycznie wspólnie spędzonym czasem oraz wspaniałą lekcją historii i geografii. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wyjazdy!