Scenariusz lekcji
Temat: Doskonlanie wystawienia i zbicia piłki
Dyscyplina:Siatkówka
Klasa/płeć:VI / mieszana
Ilość uczniów:12
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Czas:45min
Przybory: piłki siatkowe, siatka
Cele główne:
1.Umiejętności: wystawienie i odbicie piłki
2.Motoryczność:skocznośc , siła mm. ramion
3.Wiadomości: zasady wyboru postępowania indywidualnego i zespołowego podczas gry
4.Akcenty wychowawcze: współdziałanie w zespole
Imię i nazwisko prowadzącego: mgr Krzysztof Fabiańczyk
Tok lekcji |
Zadania szczegółowe |
Dozow. |
Uwagi organ.-metod |
|||
1.Zorganizowanie grupy |
1.Zbiórka, powitanie 2.Sparwdzenie przygotowanie do zajęć i obecności |
3’ |
Dwuszereg,odłożenie biżuterii i zegraków |
|||
2.Motywacja do zajęć |
1.Podanie tematu lekcji 2.zasady wybory postepowania -indywidualnie czy zespołowo? – informacja W |
1’ |
||||
3.Rozgrzewka psychomotoryka profilaktyka |
1.zabwa ożywiająca „berek siatkarski w parach” – ćw. poruszają się w postawie siatkarskiej, trzymaja się dłońmi za podudzia, berek może oderwać ręce od podłoża tylko w celu dotknięcia uciekającego. 2.će kształtujące z piłką - ćw RR – kozłowanie połki prawą i lewą ręką, wzmocnienie siły odbicia do uderzenia o podłoże - će NN przysiad podparty, RR na piłce, wyprost NN, RR cały czas na piłce - ćw T szeroki rozkrok, piłka na podłożu , skłon T i toczenie piłki „ósemką” między stopami - ćw. RR i NN przysiad podparty, RR na piłce, wyrzut piłki w powietrze, wstanie i chwyt piłki w wyprostowane RR w górze nad głową - ćw T szeroki rozkrok, chwyt piłki oburącz ze spodu,szybki skłon i rzut piłki między NN za sobą w górę, chwyt piłki w wyskoku podskoki – uderzenie piłki o parkiet wyskok i chwyt piłki w powietrzu |
3’ 1’ 5x 45” 8x 7x 10x |
Berek oznaczony szrafą, może być więcej berków, rozsypka Założenie siatki |
|||
4.Kształtowanie spraności i doskonlenie umiejętności |
1.ćwiczący ustawieni w dwójkach.Jeden ćwiczący wystawiający w polu ataku tyłem do siatki.Drugi ćwiczący nagrywający w polu obrony przodem do siatki.odbicia piłki sp. górnym.Ćwiczący pod siatką po każdym odbiciu dotykają siatkę za sobą. Na gwizdek zmiana miejjc i zadań w dwójkach 2.Ćw j.w. ćwiczący wystawiają w polu ataku, bokiem do siatki.nagrywający w polu obrony, przodem do siatki.odbicia sp górnym.Ćwiczący pod siatką odbija piłkę dwa razy, pierwsze odbicie (pośrednie) bokiem do siatki, w górę nad sobą, grugie w kierunku nagrywających, zmiana miejsc i zadań w dwójkach |
2’ 2’ |
Ważna dokładność nagrania do wystawiajacego WAŻNA WYSOKOŚĆ ODBICIA POŚREDNIEGO |
|||
3.ćw j.w. nagrywający odbija piłkę sp.dolnym, zmiana miejsc i zadań w dwójkach 4.trzech na trzech z jednym odbijającym, ćwiczący wykonują kolejno zagrywkę, ćw 2 odbiera zagrywkę sp. górnym lub dolnym, kierując piłkę do nr 1 , który wystawia piłkę do zbicia, ćwiczący nr 3 zbija piłkę.Po każdej akcji, drużyna odbierająca zagrywk ę wykonuje zamianę miejsc i zadań 5.Trzech na trzech z dowma odbierającymi – ćw. j.w. lecz ćwiczący nr 2 i 3 biorą udział w odbiorze zagrywki i w zbiciu piłki. 6.Trzech na trzech z zastawieniem i chwytem piłki wobronie ć.w. j.w 4 przy czym jeden ćwiczący wykonuje zastawienie, a drugi po zagrywce wbiega na boisko i próbuje złapać piłkę po zbiciu, po każdej akcji zmiana miejsc i zadań w drużynach 7.Turniej siatkówki 3x3 |
2’ 3’ 3’ 3’ 10’ |
1 2 3 zmiana po 1,5’ |
||||
5..Uspokojenie organizmu |
1.zab uspokajająca „Minutka” |
1’ |
rozsypka |
|||
6.Czynności org-wychowawcze |
1.Uporządkowanie sali i odniesienie przyborów 2.Zbiórka w dwuszeregu |
2’ 2’ |
||||
7.Nastawienie do pracy samodzilnej |
1.zachęcenie do uczęszczania na zajęcia SKSu 2.zachęcenie do wykonywania ćwiczeń porannych |
2’ |
Scenariusz lekcji :
Dyscyplina: gry i zabawy
Temat: Gry i zabawy w kształtowaniu sprawności
Klasa/płeć: IV/mieszana
Ilość uczniów:14
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Czas:45min
Przybory:
Cele główne:szarfy, dwie piłki siatkowe
1.Umiejętności: znajomość gier i zabaw
2.Motoryczność:zwinnośc, szybkośc
3.Wiadomości: róznica między grą a zabawą
4.Akcenty wychowawcze: współpraca w zespole
Imię i nazwisko prowadzącego: mgr Ewa Mrozek
Tok lekcji |
Zadania szczegółowe |
Dozow. |
Uwagi organ.-metod |
1.Zorganizowanie grupy |
1.Zbiórka w dwuszeregu 2.Sprawdzenie listy obecności i strojów sportowych |
3’ |
Odkładamy biżuterię i zegraki |
2.Motywacja do zajęć |
1.Informacja o róznicach między grami i zabawami W |
2’ |
|
3.Rozgrzewka psychomotoryka profilaktyka |
1.zabawa ożywiająca „berek” 2 ćw RR w marszu, otwieranie dłoni i zaciskanie mocno pięści, RR w górze 3. ćw NN cwał bokiem ( w obie strony) 4.ćw T skłony z dotknięciecoem podłoża raz z jednej raz z drugiej storny 5.ćw mm brzucha leżenie tyłem na przedramionach „nożyce” pionowe i poziome 6.ćw T – rozkrok, RR na biodrach, skłony T w bok ( wobie strony) 7.ćw mm grzbietu leżenie przodem, wznos NN i RR w górę 8.ćw szyi – krążenia głowy w obie strony- w lekkim rozkroku 9.ćw T – krążenia T w obie strony – w lekkim rozkroku 10. podskoki 2 niskie, 3 wysoko w górę |
2’ 30s 1’ 1’ 1’ 10x 10x 2x5x 2x5x 10x |
|
4.Kształtowanie spraności i doskonalenie umiejętności |
1.gra bieżna „wyścig nr” – dwie drużyny w rzędach naprzeciw siebie, uczniowie odliczają kolejno i zapamiętują swoje nr, N wywołuje nr, osoba oznaczona na tym numerem obiega przeciwną drużynę i siada na sowim miejscu, kto pierwszy zdobywa 1 pkt dla swej dróżyny– która drużyna zdobędzie większą ilość pktów ta wygrywa 2.gra na czworakach „wyścig kretów” ustawienie j.w. w rozkroku, gracze stojący na początku rzędu przechodzą na czworakach między nogami kolegów i ustawiają się na końcu, czynność tę powtarzają kolejno, wygrywa drużyna , która jako pierwsza ustawi się w początkowym ustawieniu 3. gra skoczna „zajmij miejsce” ustawienie j.w. każdy stoi na wyciąganie ręki od swefo poprzednika , szarfę kładziemy przed sobą, na sygnał pierwsi skaczą przed szarfą obunóż i taks amo kolejni gdy jest przed nimi miejsce, aż każdy stanie zpowrotem na sowim miejscu, wygrywa drużyna, która pierwsza poparwnei wykona ćwiczenie 4. wyścig z szarfą – dwa rzędy ustawione za linią, każdy trzyma szrafę, na sygnał piewsrzy z rzędu biegnie za słupek i z porotem, następna osoba chwyta się , aż pobiegnie cąły rząd. Wygrywa drużyna szybsza 5.zabawa z mocowaniem – spychacze. Dwie drużyny siadją w szeregach na lini środkowej boiska plecami do sieibie na sygnał wzajemnie przepychają się w parach. 6.Gra rzutna do podającego – drużyna w szeregu , kapitanowie stają naprzeciw w szeregu z piłką na sygnał kapitan podaje kolejno do każdej osoby w szeregu, która oddaje piłkę do kapitana i siada skrzyżnie.Wygrywa drużyna szybsza, dokładniejsza, której gracze wszyscy siedzą. |
4’ 4’ 4’ 4’ 4’ 4’ |
|
5.Uspokojenie organizmu |
1.Zabawa uspokajająca „skąd słychac kotka?”Uczestnicy siedzą obok siebie, wybrana osoba staje tyłem do grupy wskazane dziecko miauczy.Osoba stojąca odwraca się i stara się wskazać tę osobę, aż do skutku.Zmiana 2Marsz dookoła sali na zewnętrznych i wewnętrznych częściach stopy |
3’ |
|
6.Czynności org-wych |
1.Sprzatanie sali i zbiórka w dwuszeregu |
2’ |