Upowszechnianie i realizacja działań po kursie "Robotics and STEM in schools"- mgr inż. Sylwia Szulc

 

Uczestniczyłam w kursie „Robotics and STEM In Schools”   prowadzonym na Corfu przez szkołę Erasmus+Greece. 

Jego celem było praktyczne ujęcie projektowania i wdrażania nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM) przy użyciu robotyki. Ich  rozwijanie z uwzględnieniem doskonalenia kompetencji społecznych  stanowi wielką potrzebę dzisiejszych uczniów. Prowadzone zajęcia uatrakcyjniono wykorzystaniem możliwości zestawu konstrukcyjnego LEGO Mindstorms i programowaniem LabView. 

Po przyjeździe- działania: 

1.     Realizowałam z uczniami klasy czwartej całoroczny projekt e-twinning Stem with Addie, który upowszechniał szereg działań związanych ze zdobytymi kompetencjami podczas kursu: 

Europe Code Week 

Realizacja lekcji o zdobyte podczas kursu kompetencje i upowszechnianie ich na europejskiej platformie przyczyniło się do uzyskania Krajowej Odznaki Jakości i możliwość ubiegania się o STEM School Label COMPETENT

Projekt został opisany na stronie szkoły Szkoła Podstawowa z Oddziałami Sportowymi im. Józefa Lompy w Woźnikach - Steam and Addie- rok szkolny 2021/2022 (szkolnastrona.pl) oraz realizowany na platformie twinspace-Twinspace (etwinning.net), upowszechniany również na STEM APPS WITH ADDIE (stemaddie.blogspot.com) 

2.      Zostałam Ambasadorem programu e-Twinning w województwie śląskim na rok szkolny 2021/2022. Dzięki zdobytym umiejętnością zostałam założycielem projektu e-Twinning Twinspace (etwinning.net) “STEAM Travelling” realizowany przeze mnie z uczniami klasy siódmej- Szkoła Podstawowa z Oddziałami Sportowymi im. Józefa Lompy w Woźnikach - Steam travelling- rok szkolny 2021/2022 (szkolnastrona.pl) 

3.      Zrealizowałam ogólnopolski projekt z uczniami klasy pierwszej “Uczymy Dzieci Programować” oraz byłam koordynatorem ogólnopolskiego projektu Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo- Szkoła Podstawowa z Oddziałami Sportowymi im. Józefa Lompy w Woźnikach - Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo (szkolnastrona.pl) 

4.      Ponadto:

 

Efekty: 

Udana współpraca z nauczycielami z Unii w ramach realizacji projektów eTwinning, stworzenie filmików klasowych, przeprowadzenie lekcji on-line z uczniami z krajów europejskich, dobrakomunikacja w języku angielskim, wzrost samooceny, podniesienie u uczniów kompetencji cyfrowych oraz myślenia komputacyjnego, zwiększenie wśród uczniów motywacji do nauki i zainteresowania przedmiotami ścisłymi oraz zwiększenie świadomości wśród dziewczynek, że również mogą interesować się przedmiotami ścisłymi i kierunkami technicznymi. Zostałam Ambasadorem programu e-Twinning Polska, uzyskałam Krajową Odznakę Jakości, Uzyskanie tytułu Szkoły e-Twinning. Realizacja dodatkowych projektów ogólnopolskich i międzynarodowych wykraczających poza podstawę programową. 

NA GÓRĘ